Strava v těhotenství pro věk 2. měsíc těhotenství

Vyberte si měsíc
Zobrazit články

Jaké potraviny je potřeba omezit v těhotenství

Nastávající maminka dodává svou stravou živiny nejen sama sobě, ale i svému nenarozenému miminku. Zatímco některé potraviny je třeba ze stravy vyloučit úplně, u jiných stačí snížit jejich konzumované množství. V následující infografice se dozvíte, které potraviny je lepší v těhotenství konzumovat v menším množství a proč.

Článek

Jaké potraviny je potřeba omezit v těhotenství

Nastávající maminka dodává svou stravou živiny nejen sama sobě, ale i svému nenarozenému miminku. Zatímco některé potraviny je třeba ze stravy vyloučit úplně, u jiných stačí snížit jejich konzumované množství. V následující infografice se dozvíte, které potraviny je lepší v těhotenství konzumovat v menším množství a proč.

Článek

Jakým potravinám je třeba se vyhnout v těhotenství

Nastávající maminka nedovává svou stravou živiny pouze do svého těla, ale také nenarozenému miminku. Z tohoto důvodu je třeba dbát na správné složení stravy a také se vyhýbat některým potravinám. V přehledné infografice se dočtete, které potraviny je třeba v těhotenství vynechat a proč tomu tak je. Některé potraviny totiž mohou způsobovat zdravotní komplikace jak těhotné ženě, tak jejímu nenarozenému děťátku.

Článek

Výživa v jednotlivých trimestrech těhotenství

V prvním trimestru těhotenství se nároky na výživu nijak výrazně neliší od období před otěhotněním. Naproti tomu s pozdějším těhotenstvím se zvyšuje potřeba energie, jelikož plod začíná růst intenzivněji a začíná více narůstat i váha těhotné ženy. 

ČlánekVáha v těhotenství

Správná výživa v těhotenství

Vzhledem k tomu, že nastávající maminka nedodává živiny pouze do svého těla, ale i do těla nenarozeného miminka, je správná výživa v těhotenství velice důležitá.

Online poradna

Ryby v těhotenství

Dobrý den, jsem v 22 tt, zajímalo by mě, jestli si můžu jíst ryby. Může to nějak negativně ovlivnit děťátko? Je to bezpečné?

  1. Lucia
    Zdravotní sestra, odbornice na výživu a alergie, laktační poradkyně

    Víte, kdy zavádět potenciální alergeny do stravy dítěte, abyste minimalizovali vznik alergií? Začněte s příkrmy v tzv. imunologickém oknu!

    Zobrazit článek
  2. Andrea
    Nutriční terapeutka, farmaceutická laborantka a laktační poradkyně

    Kojíte a „běžná“ poloha vsedě vám nevyhovuje? Existují i další – třeba pro malé novorozence nebo pro noční kojení.

    Zobrazit článek
  3. Miriam
    Laktační poradkyně, odbornice na dětskou výživu a péči o děti

    Znáte všechny způsoby, jak posilovat imunitu kojence, aby stonal co nejméně? Mám pro vás 5 tipů, jak zvýšit dětskou imunitu.

    Zobrazit článek
  4. Jitka
    Odbornice na dětskou výživu

    První krmení z lahvičky je pro dítě velká změna. S učením na lahvičku začněte tehdy, kdy jste vy i dítě v klidu a ve známém prostředí.

    Zobrazit článek
  5. Ludmila
    Porodní asistentka, laktační poradkyně a odbornice na dětskou výživu

    I když o zadeček miminka pečujeme správně, někdy se opruzeninám prostě nevyhneme. Trpělivě přebalujte, ideálně i v noci!

    Zobrazit článek