6. týden těhotenství

embryo v šestém týdnu

V šestém týdnu těhotenství můžete začít pociťovat ranní nevolnosti. Zjistěte, jak nevolnost zmírňovat a objevte vhodné potraviny, které vám pomohou podpořit imunitní systém i správný vývoj vašeho děťátka.

Co se děje uvnitř vašeho těla?

Díky vysoké hladině progesteronu, která strmě stoupá od 5. týdne těhotenství, můžete začít právě teď pociťovat nápadné příznaky toho, že v sobě nosíte nový život. V začátcích těhotenství patří mezi ty nejčastější nevolnost . Pokuste se ji zvládnout tak, že budete jíst častěji menší porce. Než ráno vstanete z postele, dopřejte si kousek sucharu nebo suchého rohlíku, abyste zklidnila žaludek.

Způsoby, jak zabránit ranní nevolnosti v těhotenství , nebo ji zmírnit:

  • Vyhněte se příliš tučným a kořeněným jídlům.
  • Pijte po celý den dostatek tekutin (raději čistou vodu).
  • Na nevolnost pomáhá mátový nebo zázvorový čaj. Můžete si koupit i zázvorové žvýkačky (seženete je v lékárně).
  • Choďte často ven nadýchat se čerstvého vzduchu.

Vývoj vašeho dítěte v 6. týdnu těhotenství

Vaše dítě už zdvojnásobilo svou velikost a měří asi 8 mm. Jeho srdce má tvar písmene „S“, začínají se tvořit komory a síně a srdce začíná bít (asi 100 - 130krát za minutu). Buňky dítěte jsou velmi citlivé na výživu, kterou v tomto období prostřednictvím vás dostávají, proto musíte dbát na vyváženou a zdravou stravu už v této chvíli. Věda o nutričním programování radí jak na to, aby dítě bylo co nejzdravější po celý svůj život, díky optimální výživě v těhotenství a během prvních 3 let života.

Jak můžete děťátku pomoci ke zdraví

Ještě jste nezačala užívat kyselinu listovou ? Je už opravdu načase začít. Tato látka snižuje riziko vzniku defektů neurální trubice u vašeho dítěte, například rozštěpu páteře. Většina multivitaminů určených pro těhotné ženy obsahuje doporučené množství kyseliny listové, což je 400 mg. Pokud doplněk stravy, který užíváte, toto množství neobsahuje, poraďte se s lékařem o změně značky nebo užívejte kyselinu listovou samostatně.

Líbí se vám tento článek?

Pak si nenechte ujít informace o dalších týdnech těhotenství. Budeme vám je pravidelně posílat, stačí zadat e-mail.

Strava těhotné ženy pro zvýšení imunity

Během těhotenství je váš imunitní systém přirozeně potlačen, což je způsob, jakým vaše tělo přijímá rostoucí plod uvnitř vás. Proto musíte zvýšit svou obranyschopnost a to tak, že budete jíst dostatek potravin bohatých na prebiotické oligosacharidy , jako jsou banány, česnek, cibule, pórek a rajčata. Imunitu si budujte a snažte se preventivně předcházet rizikovým situacím. Chřipka nebo i obyčejná rýma jsou v těhotenství rizikovým faktorem (zejména v prvním trimestru).

Důležitými složkami vaší stravy v těhotenství jsou také potraviny bohaté na antioxidanty , které chrání zdravé buňky. Jedním z antioxidantů je vitamin C, který naleznete hojně v ovoci či zelenině. Také rajčata jsou výborným zdrojem lykopenu, což je další silný antioxidant.

Váš průvodce těhotenstvím

Mějte informace o vývoji vašeho miminka vždy po ruce s naší aplikací Nutrimimi .