6. týden těhotenství

6. týden těhotenství

 Kolektiv odborníků Kolektiv odborníků
3 minuty čtení

V šestém týdnu těhotenství můžete začít pociťovat ranní nevolnosti. Zjistěte, jak nevolnost zmírňovat a objevte vhodné potraviny, které vám pomohou podpořit imunitní systém i správný vývoj vašeho děťátka.

Do oblíbených

6. týden těhotenství

 Kolektiv odborníků Kolektiv odborníků

V šestém týdnu těhotenství můžete začít pociťovat ranní nevolnosti. Zjistěte, jak nevolnost zmírňovat a objevte vhodné potraviny, které vám pomohou podpořit imunitní systém i správný vývoj vašeho děťátka.

Do oblíbených

Co se děje uvnitř vašeho těla?

Díky vysoké hladině progesteronu, která strmě stoupá od 5. týdne těhotenství, můžete začít právě teď pociťovat nápadné příznaky toho, že v sobě nosíte nový život. V začátcích těhotenství patří mezi ty nejčastější nevolnost. Pokuste se ji zvládnout tak, že budete jíst častěji menší porce. Než ráno vstanete z postele, dopřejte si kousek sucharu nebo suchého rohlíku, abyste zklidnila žaludek.

Způsoby, jak zabránit ranní nevolnosti v těhotenství, nebo ji zmírnit:

  • Vyhněte se příliš tučným a kořeněným jídlům.
  • Pijte po celý den dostatek tekutin (raději čistou vodu).
  • Na nevolnost pomáhá mátový nebo zázvorový čaj. Můžete si koupit i zázvorové žvýkačky (seženete je v lékárně).
  • Choďte často ven nadýchat se čerstvého vzduchu.

Vývoj vašeho dítěte v 6. týdnu těhotenství

Vaše dítě už zdvojnásobilo svou velikost a měří asi 8 mm. Jeho srdce má tvar písmene „S“, začínají se tvořit komory a síně a srdce začíná bít (asi 100 - 130krát za minutu). Buňky dítěte jsou velmi citlivé na výživu, kterou v tomto období prostřednictvím vás dostávají, proto musíte dbát na vyváženou a zdravou stravu už v této chvíli. Věda o nutričním programování radí jak na to, aby dítě bylo co nejzdravější po celý svůj život, díky optimální výživě v těhotenství a během prvních 3 let života.

Jak můžete děťátku pomoci ke zdraví

Ještě jste nezačala užívat kyselinu listovou? Je už opravdu načase začít. Tato látka snižuje riziko vzniku defektů neurální trubice u vašeho dítěte, například rozštěpu páteře. Většina multivitaminů určených pro těhotné ženy obsahuje doporučené množství kyseliny listové, což je 400 μg. Pokud doplněk stravy, který užíváte, toto množství neobsahuje, poraďte se s lékařem o změně značky nebo užívejte kyselinu listovou samostatně.

Strava těhotné ženy pro zvýšení imunity

Během těhotenství je váš imunitní systém přirozeně potlačen, což je způsob, jakým vaše tělo přijímá rostoucí plod uvnitř vás. Proto musíte zvýšit svou obranyschopnost a to tak, že budete jíst dostatek potravin bohatých na prebiotické oligosacharidy, jako jsou banány, česnek, cibule, pórek a rajčata. Imunitu si budujte a snažte se preventivně předcházet rizikovým situacím. Chřipka nebo i obyčejná rýma jsou v těhotenství rizikovým faktorem (zejména v prvním trimestru).

Důležitými složkami vaší stravy v těhotenství jsou také potraviny bohaté na antioxidanty, které chrání zdravé buňky. Jedním z antioxidantů je vitamin C, který naleznete hojně v ovoci či zelenině. Také rajčata jsou výborným zdrojem lykopenu, což je další silný antioxidant.

Váš průvodce těhotenstvím

Mějte informace o vývoji vašeho miminka vždy po ruce s naší aplikací Nutrimimi.

Pomohl vám článek?
Sdílejte článek s přáteli
Do oblíbených
Související články
Nutriklub stále roste.
Děkujeme vám za důvěru.
Chci se zaregistrovat
20+
Odborníků se zapojilo do tvorby obsahu
100 000+
Spokojených maminek a tatínků
350+
Článků
od odborníků
25 000+
Zodpovězených dotazů v naší poradně
Chci se zaregistrovat

Nutriklub na tomto webu využívá cookies. Ty pomáhají s hladkým chodem webu a usnadňují vám jeho používání. Pokud budete souhlasit, rádi bychom vám nabízeli personalizovaný obsah i formou reklam na sociálních sítích a dalších webech. Více informací o cookies.

Online poradna