1. týden těhotenství

žena oznamuje svému příteli, že je těhotná

Na úplném začátku sledování vašeho těhotenství týden po týdnu se dozvíte, jak důležitá je správná životospráva před početím i těsně po něm, a to, že v 1. týdnu těhotenství, jak ho berou odborníci, vlastně ani ještě nemusíte být těhotná.

Jak vypočítáme termín porodu

Za 1. týden těhotenství je všeobecně považován ten týden, kdy jste naposledy menstruovala, před samotným početím. Tato zdánlivá nelogičnost slouží ke snadnějšímu výpočtu termínu porodu – počítá se od 1. dne vaší poslední menstruace , i když vaše dítě ještě nemohlo být tou dobu fakticky počato. Oplodnění vašeho vajíčka spermií se ve skutečnosti odehraje nejspíše ke konci oficiálního „2. týdne“ těhotenství.

Dbejte na své zdraví už před početím

Pokud těhotenství teprve plánujete, už před početím byste měla myslet na správný jídelníček . Pomůžete tak nejen brzkému početí, ale zároveň vytváříte vhodné podmínky pro prvotní buněčný vývoj vašeho dítěte. Pro dodržování zdravého jídelníčku už před samotným početím hovoří poznatky tzv. nutričního programování v raném věku.

Nutriční programování v raném věku

Nejnovější studie ukazují, že pouze 20 % budoucího zdraví vašeho dítěte je ovlivněno genetickou výbavou rodičů. Téměř 80 % zdraví dítěte je naopak ovlivňováno vnějšími faktory, které působí v nejranějších vývojových fázích jeho života včetně zdravotního stavu matky, než je vůbec počato.

Výživa, kterou vaše dítě přijímá během těhotenství a prvních 3 let svého života, tedy ovlivňuje to, jak se jeho geny pro budoucí život naprogramují. Tyto vědomosti tvoří základ nutričního programování v raném věku .

Líbí se vám tento článek?

Pak si nenechte ujít informace o dalších týdnech těhotenství. Budeme vám je pravidelně posílat, stačí zadat e-mail.

Vitaminy a kyselina listová

Pokud jste zatím nezačala brát doplňky stravy pro těhotné, teď nastal ten správný čas. Vyberte si takové, které obsahují kyselinu listovou – zásadní látku, kterou vaše dítě bude později potřebovat pro správný vývoj nervové trubice. Ideální množství kyseliny listové je 0,4 mg denně s tím, že v prvním trimestru byste měla zvýšit její příjem až na 0,8 mg. Další vhodné vitaminy vám rovněž pomohou vytvořit ty nejlepší podmínky pro zdárné početí.