Partnerská krize po narození dítěte
Partnerská krize po narození dítěte
 Andrea Řepová Andrea Řepová
3 minuty čtení

Nebojte se odpočívat! Stále lítáte v jednom kole, ale nezapomněla jste také na sebe? Pozor, abyste se nevyčerpala. Aktivní odpočinek, psychohygiena nebo relaxace prospěje nejen vám, ale celé vaší rodině.

Do oblíbených

Partnerská krize po narození dítěte

 Andrea Řepová Andrea Řepová
Vývoj novorozence a kojence 3 minuty čtení

Nebojte se odpočívat! Stále lítáte v jednom kole, ale nezapomněla jste také na sebe? Pozor, abyste se nevyčerpala. Aktivní odpočinek, psychohygiena nebo relaxace prospěje nejen vám, ale celé vaší rodině.

Do oblíbených

Možná se v tom poznáte. Příchodem děťátka je svět vzhůru nohama, s partnerem se večer sotva pozdravíte, máte dny, kdy usínáte za chůze. Vše se točí jen okolo vašeho batolete. Jenže pozor, takhle to nejde. Brzy se možná dostanete na hranici svých sil. A z krize se člověk jen tak lehce nezotaví. Zvolněte, než bude pozdě. Jde to i s dítětem.

 Udržujte duševní rovnováhu

Jen vyrovnaný člověk se dokáže dobře koncentrovat na práci i na odpočinek. A od toho je psychohygiena, která učí, jak si cíleně udržet duševní rovnováhu, být odolným a v neposlední řadě jak případným psychickým potížím předejít. Díky dobrým návykům si člověk udrží pocit spokojenosti.

 Základ psychohygieny

1. Útulné prostředí – ať v práci nebo doma, vytvořte si přehledné, čisté místo, kde je vám dobře. Poslouchejte se a tvořte podle toho, co sama chcete.

2. Životospráva - zdravá strava, pravidelnost v jídle, spánek – to platí nejen pro děti, ale i pro dospělé.

3. Hospodaření s vlastními silami – organizace práce – naučte se znát své vlastní tempo. Zvlášť s dětmi se vyplatí věci neodkládat, ale povinnosti dělat hned, jak nastanou.

4. Relaxace – vědomá relaxace. Ideálně spojená s dechovým cvičením, jako je například jóga.

Jak začít hned?

Vyhraďte si minimálně jeden podvečer v týdnu, kdy budete mít pravidelně čas jen sama na sebe. A v tu chvíli vypněte svůj telefon, ať se naučíte vypnout také od zpráv z domova. Choďte cvičit, do sauny, nebo třeba s kamarádkou na drink. Je to váš večer.

 Nezapomínejte na partnera

Udělejte si s vaším mužem společný večer, jen sami pro sebe. Zajděte do kina, na večeři, ale třeba i do sauny. Jestli máte  možnost hlídání, využijte ji a udělejte si romantický víkend bez dětí. Nabijete baterky a uvidíte, že si umíte užít stejně, jako před otěhotněním.

Tipy a rady jen pro vás

Chcete dostávat praktické tipy ohledně mateřství a péče o dítě přímo do e-mailové schránky? Staňte se členkou Nutriklubu a my vám je každý týden zašleme.

Autor: Markéta Slomková

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Plaveme s miminkem a batoletem
Pomohl vám článek?
Související témata
Výchova dětí
Sdílejte článek s přáteli
Do oblíbených
Související témata
Výchova dětí
Související články
Nutriklub stále roste.
Děkujeme vám za důvěru.
Chci se zaregistrovat
20+
Odborníků se zapojilo do tvorby obsahu
100 000+
Spokojených maminek a tatínků
350+
Článků
od odborníků
25 000+
Zodpovězených dotazů v naší poradně
Chci se zaregistrovat
Online poradna