Partnerská krize po narození dítěte
Partnerská krize po narození dítěte
 Andrea Řepová Andrea Řepová
1 minuta čtení

  • Nebojte se odpočívat! 
  • Stále lítáte v jednom kole, ale nezapomněla jste také na sebe? 
  • Pozor, abyste se nevyčerpala. 
  • Aktivní odpočinek, psychohygiena nebo relaxace prospěje nejen vám, ale celé vaší rodině.

Do oblíbených

Partnerská krize po narození dítěte

 Andrea Řepová Andrea Řepová
1 minuta čtení

  • Nebojte se odpočívat! 
  • Stále lítáte v jednom kole, ale nezapomněla jste také na sebe? 
  • Pozor, abyste se nevyčerpala. 
  • Aktivní odpočinek, psychohygiena nebo relaxace prospěje nejen vám, ale celé vaší rodině.

Do oblíbených

batolete. Jenže pozor, takhle to nejde. Brzy se možná dostanete na hranici svých sil. A z krize se člověk jen tak lehce nezotaví. Zvolněte, než bude pozdě. Jde to i s dítětem.

Udržujte duševní rovnováhu

Jen vyrovnaný člověk se dokáže dobře koncentrovat na práci i na odpočinek. A od toho je psychohygiena, která učí, jak si cíleně udržet duševní rovnováhu, být odolným a v neposlední řadě jak případným psychickým potížím předejít. Díky dobrým návykům si člověk udrží pocit spokojenosti.

Základ psychohygieny

1. Útulné prostředí – ať v práci nebo doma, vytvořte si přehledné, čisté místo, kde je vám dobře. Poslouchejte se a tvořte podle toho, co sama chcete.

2. Životospráva - zdravá strava, pravidelnost v jídle, spánek – to platí nejen pro děti, ale i pro dospělé.

3. Hospodaření s vlastními silami – organizace práce – naučte se znát své vlastní tempo. Zvlášť s dětmi se vyplatí věci neodkládat, ale povinnosti dělat hned, jak nastanou.

4. Relaxace – vědomá relaxace. Ideálně spojená s dechovým cvičením, jako je například jóga.

Jak začít hned?

Vyhraďte si minimálně jeden podvečer v týdnu, kdy budete mít pravidelně čas jen sama na sebe. A v tu chvíli vypněte svůj telefon, ať se naučíte vypnout také od zpráv z domova. Choďte cvičit, do sauny, nebo třeba s kamarádkou na drink. Je to váš večer.

Nezapomínejte na partnera

Udělejte si s vaším mužem společný večer, jen sami pro sebe. Zajděte do kina, na večeři, ale třeba i do sauny. Jestli máte  možnost hlídání, využijte ji a udělejte si romantický víkend bez dětí. Nabijete baterky a uvidíte, že si umíte užít stejně, jako před otěhotněním.

Tipy a rady jen pro vás

Chcete dostávat praktické tipy ohledně mateřství a péče o dítě přímo do e-mailové schránky? Staňte se členkou Nutriklubu a my vám je každý týden zašleme.

Autor: Markéta Slomková

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Plaveme s miminkem a batoletem
Pomohl vám článek?
Související témata
Vývoj novorozence a kojence Výchova dětí
Sdílejte článek s přáteli
Do oblíbených
Související témata
Vývoj novorozence a kojence Výchova dětí
Související články
Nutriklub stále roste.
Děkujeme vám za důvěru.
Chci se zaregistrovat
20+
Odborníků se zapojilo do tvorby obsahu
100 000+
Spokojených maminek a tatínků
350+
Článků
od odborníků
25 000+
Zodpovězených dotazů v naší poradně
Chci se zaregistrovat
Online poradna