Padání vlasů po porodu a při kojení

Máte pocit, že vám po porodu začaly více padat vlasy? Proč tomu tak je a jak padání vlasů zabránit? Přečtěte si náš článek.

Po porodu a během období kojení prochází ženské tělo velkými hormonálními změnami. Navíc se zvyšují nároky na příjem některých makroživin, vitamínů a minerálů. Dostatečný příjem těchto látek a správná péče vám pomůže v boji proti padání vlasů po porodu.

Proč mi po porodu padají vlasy?

Důvodem padání vlasů po porodu, ale především po kojení je kombinace hormonálních, genetických a metabolických vlivů, které lze jen těžko ovlivnit. Přispívá i stres a vyčerpání z pravidelných nočních budíčků, abyste uspokojila potřeby svého miminka.

Správná strava je základ

Po skončení šestinedělí je v rámci preventivní gynekologické prohlídky provést základní biochemické odběry a krevní obraz. Pokud je vše v pořádku, pak musíte dbát na pravidelnou vyváženou stravu, přidat zeleninu, ovoce, ořechy, dýňová semínka a celozrnné cereálie.

Vitamíny a minerály pro zdravé vlasy
ořechy pro zdravé vlasy

Ovoce a zelenina obsahují flavonoidy a antioxidanty, které pomáhají chránit vlasové folikuly a podporují růst vlasů. Navíc je vhodné užívat vitaminy B, C, E a biotin + selen + zinek (25 miligramů denně). 

4 tipy pro správnou péči o vlasy

  1. Používejte šampony a kondicionéry s biotinem a siliceou.
  2. Kadeřníci doporučují nosit vlasy volně bez culíků a další zátěže.
  3. Fénujte si vlasy co nejstudenějším vzduchem.
  4. Pročesávejte si vlasy šetrným kartáčem ze dřeva a kančích štětin.

Taková péče by měla být dostačující v době po porodu a při kojení. Léčba celkovými medikamenty na doporučení dermatologa se vždy doporučuje až po skončení kojení.

Potřebné vitamíny v jedné porci

Stravujete se zdravě, ale přesto chcete mít jistotu, že svému tělu dodáváte během kojení potřebné živiny? Vyzkoušejte speciální produkty pro kojící maminky. Jedna porce denně vám zajistí zajistí 10 klíčových živin včetně biotinu, vitamínů skupiny B, vitamínu C a zinku.